Veel gestelde vragen zorg

Klik op een menu item

Welke aanpassingen zijn er aanwezig in de groepsaccommodatie?

  • rolstoelvriendelijk
  • aangepaste elektrische verstelbare keuken
  • 4 ruime rolstoelvriendelijke tweepersoonskamers op de begane grond
  • iedere kamer heeft 2 hooglaagbedden
  • elk voorzien van aangepaste badkamer
  • met een in hoogte verstelbare wastafel
  • wc met beugels
  • vaste douchestoel met armleuningen
  • beugels bij douche

Welke aanpassingen zijn er aanwezig in het vakantiehuisje?

  • rolstoelvriendelijk
  • aangepaste verstelbare keuken
  • aangepaste badkamer
  • een onderrijdbare wastafel
  • wc met beugels
  • vaste douchestoel met armleuningen
  • beugels bij douche

Welke hulpmiddelen zijn er aanwezig?

  • elk van de 4 aangepaste kamers heeft 2 hooglaagbedden
  • in het vakantiehuisje staat standaard 1 hooglaagbed
  • aanwezig, 1 rollator, 1 douche brancard
  • draadloos alarmeringssysteem (in de 4 aangepaste kamers van de boerderij)
  • andere hulpmiddelen (b.v. wc-verhoger, rolstoel, bedtafel, postoel, tillift, trippelstoel)  kunnen we veelal kosteloos lenen. Voor gasten die verblijven in een verzorgings- of verpleeghuis worden tijdens de vakantie de hulpmiddelen niet meer vergoed. Wel kunnen we extra hulpmiddelen huren.

Welke zorg kan ik krijgen?

Indien u (thuis) zorg afhankelijk bent kunnen wij de lichamelijke zorg voortzetten, met uitzondering van nachtzorg. Uw gastvrouw Mathilde is BIG geregistreerd verpleegkundige.

Krijg ik de zorg vergoed?

Ja, wanneer u een indicatie heeft van de CIZ voor thuiszorg krijgt u de zorg vergoed.

  • Zorg in natura wordt geregeld door Mathilde via de ZorgZaak
  • PGB zorg regelt u rechtstreeks met Mathilde
  • Heeft u geen indicatie voor thuiszorg omdat u b.v. in een instelling verblijft dan kunt u gebruik maken van particuliere zorg. Over het algemeen moet u deze zorg zelf betalen.
  • Tarieven PGB & Particulieren 2017.

Hoe gaat dit in zijn werk?

  • U geeft bij de boeking aan wat u wenst.
  • Wij sturen u hiervoor een formulier wat u ingevuld aan ons terugstuurt.
  • Wij regelen dat tijdens u verblijf de zorg geregeld is en dat bij aankomst de hulpmiddelen klaar staan.
close